Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

een heel vervelend netwerkprobleem

  • Etienne

    Wie kan er helpen?

    Het gaat om het volgende probleem.

    Ik wil graag 2 computers aan elkaar koppelen door middel van een netwerk. Het betreft 2 nieuwe laptops, en beide hebben ze XP.

    - Ze hebben allebei Fast Ethernet kaarten

    - Allebei XP

    - Allebei genoeg vermogen

    - Ik wil ze verbinden zónder internet.

    Ik ben naar de winkel geweest, en daar heeft men mij verteld dat als ik géén router wilde gebruiken, of géén wireless lan, ik moest kiezen voor een “crossed cable”. Dus ik die kabel gekocht. Men hoefde alleen maar die kabels in te steken in beide computers, en dat was alles.

    Thuis gekomen, uitgeprobeerd, en het werkte niet.

    De PC's geven aan als foutmelding: Beperkte of geen netwerkverbinding.

    -Beide computers hebben dezelfde naam

    -Beide computers hebben dezelfde werkgroep

    -Als je klikt op verbinding vernieuwen gebeurt niks

    -Als je de pc's opnieuw opstart gebeurt niks

    -als je het IP-Adres vernieuwt gebeurt niks

    -en als je de Wizard hebt doorlopen van netwerklocatie toevoegen, lijkt het net alsof er niets is gebeurd.

    -De computers “vinden” elkaar niet.

    -Als je de netwerkkabel eruit trekt, merkt de computer wel dat de verbinding nu helemaal is gestopt.

    Als je probeert een gedeelde map te openen, bijvoorbeeld: \\server\shared, gebeurt ook niks.

    WIE O WIE KAN HELPEN BIJ DIT VERVELENDE NETWERKPROBLEEM?

    Alle informatie is welkom. Ik ben namelijk geen expert in netwerken en LAN-verbindingen opzetten. Ik wil gewoon dat de computers met elkaar kunnen communiceren, ook om multiplayer-games tegen elkaar mee te spelen.

    Alvast bedankt.

  • JFK

    dezelfde werkgroepnaam is wel goed alleen je moet ze niet dezelfde naam geven.

  • CinEti

    Oké,

    en kan ik dan ook, als ik de twee computers met elkaar verbind, alle bestanden van de ene computer overzetten naar de andere computer?

    Dat is wel zo makkelijk, om bijvoorbeeld een back-up te maken.

    En hoe kom ik in de gedeelde bestanden van die computer?

    Alvast bedankt.

  • Roberta

    That's way the bestest awnesr so far!