Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat zijn de voordelen van een Domein???

  • Marco

    Ok het onderwerp zegt het eigenlijks al. Ik zou graag van iemand willen horen wat het voordeel van een domein is ten opzichte van een gewone werkgroep. Ik ben namelijk van plan een server op te zetten voor het delen van bestanden etc. En verder vind ik het wel gewoon leuk om wat nieuwe dingen uit te zoeken. Maar dan wil ik eigenlijks wel eerst de voor en nadelen weten. Ik hoop dat iemand mij hier over kan inlichten.

    Alvast bedankt!!

  • eelco

    Voordelen:

    een stuk veiligheid, je kan beter rechten aan gebruikers toekennen, met betrekking tot lokale rechten, en netwerkrechten.

    Ook hoef je dan lokaal geen gebruikers aan te maken, alleen op servernivo, en kan elke gebruiker op elke pc inloggen. Ook kan je hierbij een zogenaamde roaming profile aanmaken, wat als voordeel heeft dat na een herinstallatie van een werkstation, je je eigen snelkoppelingen, documenten etc. direct weer terug op de pc hebt, en maakt het ook niet uit op welke pc je inlogt.

    Verder is het lastiger om voor iemand buiten het domein, toegang te krijgen op pc's binnen het domein.

    Nadelen:

    Iets meer werk om in eerste instantie te configureren, maar dat bespaar je later wel weer aan beheer. Verder kan ik zo geen nadelen bedenken.

  • Jaylynn

    It's much easier to udnesrtand when you put it that way!