Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help! Ik moet intranet verbeteren

  • Steven

    Hallo,

    Ik ben een student HBO-communicatie en ik ben net begonnen aan een mijn afstudeeropdracht, het verbeteren van een intranet. Ik ben (nog) een beetje een leek op het gebied van intranet. Ik heb wel wat boekjes doorgelezen, maar ik weet niet goed hoe en waarmee ik moet beginnen.

    Concrete vragen:

    Ik zoek goede en recente literatuur over intranet, niet alleen boeken maar ook artikelen, etc.

    Ik ben nu bezig met enkele oriënterende gesprekken in de organisatie, het doel: knelpunten, wensen en behoeften in kaart brengen. Ik heb een aardig vragenlijstje opgesteld, maar de uitkomsten van de eerste gesprekken zijn nogal teleurstellend. Heeft iemand voorbeelden of tips & tricks.

    Ik wil graag in contact komen met mensen die net een intranet-verbetertraject hebben uitgevoerd.

    Ook zoek ik informatie over het communicatieve traject rondom intranet. Hoe krijg je mensen enthousiast en hoe vergroot je de acceptatie van de nieuwe site en hoe verhoog je de traffic?

    Alle andere informatie, tips, trucs, etc is op dit moment welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Steven

  • Martin van Amerongen

    Beste Steven,

    Je hebt vette pech als je zo aan je afstudeeropdracht begint, maar een troost voor je voor iedereen is een afstudeeropdracht @!#$.

    Kijk even naar het type organisatie waarin je werkzaam bent. Is het een organisatie dat al intensief gebruikt maakt van het intranet of zijn het nog een stel goedbedoelende amateurs.

    Als je in een waanzinnige technische organisatie zit is het wellicht moeilijker om de mensen tevreden te krijgen. Zijn ze daarentegen volledige leken op het vlak van inter en intranet dan heb je wat meer mazzel.