Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Informatie over intranet binnen andere organisaties

  • Linda

    Hoi,

    Momenteel ben ik bezig met het afstuderen in een bedrijf waar ze intranet willen gaan introduceren. Nu ben ik op zoek naar andere bedrijven die een soortgelijk project hebben lopen. Of wellicht intranet onlangs hebben geïntroduceerd.

    Misschien dat iemand mij aan informatie hierover kan helpen.

    Alvast vriendelijk bedankt

    Linda

  • JeroenW

    wat wil je weten dan? mail anders.

  • Tony

    Hoi Linda,

    ik studeer HBO informatica en werk als systeembeheerder (2 dagen in de week) bij een bedrijf.

    Ze willen een intranet gaan implementeren en ik ben hier verantwoordelijk voor.

    Wat wil je weten want je vraag is mij niet helemaal duidelijk…tenminste niet precies..

    en misschien dat ik ook nog wat leuke ideeën opdoe vanuit reacties.

  • Danny

    Beste Linda,

    Ik ben verantwoordelijk voor het intranet bij een grote drogisterijketen in Nederland en België. Wij maken gebruik van een content management systeem (CMS), waarbij bepaalde uniformiteit en gebruiksgemak geborgd zijn. Aan de andere kant ben je gebonden aan bepaalde spelregels. En aan een ICT-infrastructuur uiteraard.

    Mijn ervaring met een CMS zijn erg prettig. De informatievoorziening vanuit ons hoofdkantoor naar onze filialen (ruim 900) verloopt snel en spoepel. Zaak is uiteraard dat e.e.a. wordt beschreven in procedures, zodat verantwoordelijkheden en taken duidelijk zijn. Op die manier wordt informatie geborgd. Dit geldt ook voor een intranet dat geen gebruik maakt van een CMS.

    Voorbeelden van zaken die op het intranet van onze filialen te vinden zijn:

    * Spoed-, dag- en weekberichten (nieuwsvoorzieningen met elk een eigen karakter)

    * Formulieren