Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

intranet linux en Xp

  • Jelle H

    Is het mogelijk een netwerk te leggen tussen Linux en XP? (met linux als client).

    Wie kan mij helpen, het probleem is dat ik nog niet veel van linux (mandrake) ken, en het allemaal nog wat moet leren kennen.

    Alvast bedankt, Jelle

  • Willem

    dat betekent dus in de boeken duiken he. voor beide moet je in ieder geval tcp/ip gebruiken. als je de xp machine een vast ipadres geeft en er bijv. IIS op draait kun je vanaf je linux machine de webpages bezoeken die je op je xp machine gemaakt hebt. bepaal eerst maar eens wat je nu eigenlijk wilt, c.q. wat een mogelijke bedrijfstoepassing zou zijn. aan de hand daarvan boeken lezen, opzetten en dan tot de conclusie komen dat het in de praktijk toch weer anders werkt ;-)

    aangezien linux een van de lastigere OS's is, zou ik me eerst daar maar in verdiepen. netwerktechnologieen zijn nog veel lastiger en al helemaal met verschillende platforms.

    succes