Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

intranet maken en beveiligen

  • Frederiek

    Hallo, ik ben student en als opdracht voor mijn eindwerk moet ik een intranet uitbouwen voor een lagere school. De leerlingen moeten kunnen inloggen op een persoonlijke map en groepsmap en daar een bestad kunnen opzetten (vb. huistaak wiskunde) en dat dan niet meer kunnen wijzigen. De leerkracht heeft alle toegang,

    de wachtwoorden mogen ook niet te lezen zijn in de code of zo, dus er moet een vorm van beveiliging in zitten.

    Ik doe dit best met asp zeker? of asp.net?

    Wie kan me helpen of heeft scripts voor dit eindwerk? een goede cursus is ook welkom!

    Graag reactie,

    Vriendelijke groeten,

    Frederiek Victor

  • Patrick

    Hoi Frederiek,

    Je kunt in principe alles gebruiken dat geschikt is om ook gewone internet sites te maken. Dus zowel ASP, PHP, JSP,als andere (script)talen.

    Het ligt er maar net aan wat het beste is voor het intranet te realiseren. Ik heb gekozen voor PHP, omdat ik met PHP alles kan realiseren waar ons Intranet moet doen. Ook had het het voordeel dat ik al een tijdje in PHP programmeer, dus om dan over te stappen op bijvoorbeeld ASP had niet mijn voorkeur.

    Waar je dus op moet letten is dit:

    - Wat voor soort web-server is het? (bij sommige servers is het eenvoudiger om bijvoorbeeld ASP te kiezen, omdat dit voordelen heeft boven een andere taal)

    - Wat moet er gerealiseerd worden? Denk hierbij aan hoe je login-procedures wilt doen (moet deze geverifieerd worden op een Windows netwerk?), wele databases moeten werken? (Sommige talen hebben betere ondersteuning voor bepaalde databases)

    - Waar heb jij ervaring mee? (Als je uiteindelijk de keuze hebt uit ASP en PHP, maar je bent bekend met ASP, dan zou ik voor ASP kiezen)