Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Medewerkers enthousiast maken voor intranet

  • Annemieke

    Beste collaga's (min of meer toch!)

    ik ben bezig met een nieuw intranet voor bedrijf met ca 5.000 medewerkers. Van deze 5.000 mensen werken er overigens nog geen 700 op kantoor. Voor buitendienstmedewerkers is er mogelijkheid (onder andere in de kantine) om op intranet/ internet te komen, maar hier wordt niet veel gebruik van gemaakt.

    Het ‘bouwen’ van intranet wordt op dit moment uitbesteed, en ik houd me bezig met een communicatieplan omtrent de invoering en daarna.

    Mijn vraag aan jullie: wie heeft er tips om mensen enthousiast te krijgen voor het nieuwe intranet? En hoe zorg ik ervoor dat ze ook terug blijven komen? Dat de info actueel moet zijn enzo, dat heb ik allemaal wel op een rijtje… Maar ik ben op zoek naar iets ludieks :-)

    Wie helpt mij?

    Groetjes

    Annemieke

  • AK

    tsja.. ik kan wel iets ludieks verzinnen maar dat vindt PZ wellicht niet zo leuk…

    Mijn advies; maak het functioneel. Zorg dat mensen vanuit de startpagina van het intranet alle kanten op kunnen gaan, verschillende afdelingen. Zet er dingen op wat het bedrijf bezig houdt. Verkoop je wasmachines, zet dan een teller op de site die bijhoudt hoeveel er verkocht zijn per dag/week/maand/etc…

    Een ‘directory’ waar je medewerkers in kan opzoeken (telefoonnr, emaidres) is erg goed, zorg dat je er ook foto's op kan zetten, zodat mensen een idee hebben tegen wie ze praten. Zeker als het meerendeel zelden op kantoor komt.

    en als je aandelen goed gaan…zet je die er ook bij..stimuleert..

  • Fons

    Annemieke,

    Los van zijn ludieke voorstel (PZ gaat je haten) heeft AK wel gelijk.

    Zorg dat je een startpagina krijgt waar ook ongeoefende gebruikers meteen hun weg op vinden. Niet Fancy maar Functioneel.

    Heb je een interne vacaturelijst? Zet er een vacaturebank op, waar mensen op functieniveau naar beschikbare (interne-)vacatures kunnen zoeken.

    Laat de onderwerpen die je normaal op het prikbord hangt als screensaver lopen op het moment dat een PC niet gebruikt wordt. Zorg dat er vanuit de screensaver naar het volledige bericht geklikt kan worden. Zorg er verder voor dat deze berichten ook vanuit de startpagina bereikbaar zijn.

    Bij ons loopt zelfs een advertentiepagina waar ik mijn “wasmachine” aan collega's te koop kan aanbieden.

    Heb je een KPN-gids/Gouden-gids op je intranet? Zet een link naar deze telefoonboeken in je startpagina zodat medewerkers eenvoudig een (extern-)nummer kunnen opzoeken.

    En verder…..gewoon hetzelfde wat voor iedere andere webpagina geldt:

    Zorg dat het zin heeft om ze te bezoeken! Een mooi uiterlijk zonder inhoud is één keer leuk om te zien maar dan……….

    Groetjes en succes Fons

  • Stephanie

    Hoi Annemieke,

    Ik zou heel graag met iemand willen praten die bezig is met het communicatieplan rondom intranet. Ik kom in aanmerking voor die baan, maar ik zou er iets meer over willen weten en hoe het je vergaat.

    Groetjes Stephanie

    Annemieke schreef:

    >

    > Beste collaga's (min of meer toch!)

    >

    > ik ben bezig met een nieuw intranet voor bedrijf met ca 5.000

    > medewerkers. Van deze 5.000 mensen werken er overigens nog

    > geen 700 op kantoor. Voor buitendienstmedewerkers is er

    > mogelijkheid (onder andere in de kantine) om op intranet/

    > internet te komen, maar hier wordt niet veel gebruik van

    > gemaakt.

    > Het ‘bouwen’ van intranet wordt op dit moment uitbesteed, en

    > ik houd me bezig met een communicatieplan omtrent de

    > invoering en daarna.

    > Mijn vraag aan jullie: wie heeft er tips om mensen

    > enthousiast te krijgen voor het nieuwe intranet? En hoe zorg

    > ik ervoor dat ze ook terug blijven komen? Dat de info actueel

    > moet zijn enzo, dat heb ik allemaal wel op een rijtje… Maar

    > ik ben op zoek naar iets ludieks :-)

    > Wie helpt mij?

    >

    > Groetjes

    > Annemieke

  • Annemieke

    nou mensen, wat een leuke reacties! Ik ben er heel blij mee en kan er absoluut iets mee! Als er nog eens iemand met mij van gedachten wil wisselen, mail mij gerust!

    Groetjes

    Annemieke

    a.berg100@chello.nl

  • Derex

    I'm quite pelaesd with the information in this one. TY!