Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Info over opzetten intranet gevraagd..

  • Nina

    Hallo!!,

    Ik ben vierdejaars studente BKI en (ook) ik ben bezig met een scriptie over intranet. Ik richt me vooral op de volgende zaken:

    - Wat zijn de valkuilen \ randvoorwaarden bij het opzetten van een intranet?

    - Hoe zorg je voor een duidelijke structuur achter het intranet?

    - Hoe creëer je draagvlak in de organisatie?

    (Eigenlijk dus de algemene zaken die in een goed plan van aanpak moeten staan..)

    Mocht er iemand tips, onderzoeksresultaten of andere informatie hebben dan zou ik het heel erg waarderen als je die naar mij wil doorsturen!

    Alvast bedankt,

    Nina

  • Rob

    dag nina, ik ben ook bezig met een afstudeeropdracht over intranet, als je wil kunnen we info gaan “ruilen”

    Groet,

    Rob

  • Lito

    Ook ik ben bezig met het opzetten van een intranet. Ik ben een 2e jaars deeltijd-KBI student en moet in juni 2003 afstuderen. Ik wil een intranet implementeren binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben. Een aantal eisen waar het intranet aan moet voldoen is: snel, overzichtelijk, de juiste info op de juiste plekken, koppeling met personeelsinformatie-systeem (koppeling hebben we al in huis). Het intranet ga ik waarschijnlijk bouwen in Frontpage en/of Dreamweaver. Ben nog aan het nadenken over de layout, en waar ik nu eigenlijk mee zit: met welk modelleringstool ga ik het intranet ontwikkelen, fco-im / uml / of iets dergelijks???

    Het volgende moet ik opleveren: een werkende intranet, een reflectie-opdracht, en verschillende documenten waarin de volgende zaken vastgelegd liggen =>

    content management, intranet beheer, enz.

    Succes met jullie opdracht!

    Lito Fernández.

  • M.

    Waarom kies je ervoor om het intranet zelf te gaan programmeren? Zelfbouw is korte termijn denken. Er zijn zoveel mogelijkheden op de markt die meestal al in 95% van de zaken die je hierbij noemt voorzien. En qua kosten en tijd ben je met eigen ontwikkeling op termijn altijd duurder uit en het duurt ook altijd langer dan de bedoeling is.

    Ik heb anders nog wel suggesties - mail me.

    Succes,

    M.

  • Bas

    Ben webmaster van ons coorporate intranet. Daarnaast leveren wij zelf een contentmanagementsysteem aan op basis van ASP constructie.. als je een keer wilt langskomen is dat geen enkel probleem: bvd@rendo.dekooi.nl