Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Iemand verstand van intranet met Mac en PC?

  • Nico de Gunst

    We hebben hier een windowsserver met windows 2000 en winProxy, deze dient als firewall, server en als router, daaraan hangen enkele pc's en ook wat macs (OSX). De internetverbinding werkt verder goed op alle computer, maar het is nog niet mogelijk om vanaf een mac toegang te krijgen tot de server.

    Ik begrijp dat windows werkt via een smb protocol, dit moet ook werken via os X, maar tot nu toe dus niet….

    We kunnen dus wel bestanden heen en weer sturen via internet, maar liever doen we dat intern.

    Is er iemand die mij hierover wat meer kan vertellen?

  • Arnold Overgaauw

    Ik ben werkzaam bij een reclamebureau waar de samenwerking tussen PC's en Mac onontbeerlijk zijn. Wij hebben een intranet draaien wat vrij simpel door alle systemen is te bekijken. Overigens is inttranet zoiezo platformonafhankelijk.

    Belangrijk is dat de intranetsite op jullie eigen server draait en dat je die benaderd op ip-adres. Dus: http://ip-nummer/

    Veel succes

    Met vriendelijke groet,

    Scheepens reclame adviseurs,

    Arnold Overgaauw

    Scheepens reclame adviseurs • Sportweg 14 • 5037 AC Tilburg

    Postbus 954 • 5000 AZ Tilburg • tel 013 5950900 • fax 013 5950902

    e-mail arnold@scheepens.nl • bezoek ook onze website www.scheepens.nl