Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pst files delen?

  • ruben

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een netwerk aangelegd tussen mijn vier computers op het bedrijf. Ik had zeg maar 1 computer waarmee ik kon surfen op internet en de andere drie pc?s niet. Die computer waar ik mee kon surfen is nu mijn server geworden waar al mijn gegevens van mijn bedrijf opstaan. De andere drie zijn werkstations geworden waar mijn werknemers op werken. Dmw het netwerk kan nu op elke pc via de server gesurft worden.

    Nu het probleem. Op alle vier computers wordt het e-mail geregeld niet via Outlook Express maar met Microsoft Outlook. Perfect programma maar ik wil nu alle contactpersonen op 1 pc hebben, op de server. En dus niet 4 computers met verschillende mappen met contactpersonen op 4 verschillende computers. Ik weet niet hoe ik, pst-bestanden waar de contactpersonen in staan, kan delen ofwel kopiëren naar 1 computer, de server. En ook hoe ik later de contactpersonen kan opslaan op de server. Help mij, het is erg belangrijk.

    Met vr gr

    Ruben Zoethout, tevens beheerder van ferrari.startpagina.nl, lamborghini.startpagina.nl en porsche.startpagina.nl

  • Michael van Susteren

    hierop heb ik wel een suggestie. Ik weet niet of het werkt.

    de files exporteer je naar een map op de server.

    Op de andere computers importeer je die gegevens.

    Als het goed is moet het dan werken.

    Zo heb ik dat ook maar dan in Outlook Express.

    Hopende u hiermee van dienst te zijn.ruben schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik heb sinds kort een netwerk aangelegd tussen mijn vier

    > computers op het bedrijf. Ik had zeg maar 1 computer waarmee

    > ik kon surfen op internet en de andere drie pc’s niet. Die

    > computer waar ik mee kon surfen is nu mijn server geworden

    > waar al mijn gegevens van mijn bedrijf opstaan. De andere

    > drie zijn werkstations geworden waar mijn werknemers op

    > werken. Dmw het netwerk kan nu op elke pc via de server

    > gesurft worden.

    >

    > Nu het probleem. Op alle vier computers wordt het e-mail

    > geregeld niet via Outlook Express maar met Microsoft Outlook.

    > Perfect programma maar ik wil nu alle contactpersonen op 1 pc

    > hebben, op de server. En dus niet 4 computers met

    > verschillende mappen met contactpersonen op 4 verschillende

    > computers. Ik weet niet hoe ik, pst-bestanden waar de

    > contactpersonen in staan, kan delen ofwel kopiëren naar 1

    > computer, de server. En ook hoe ik later de contactpersonen

    > kan opslaan op de server. Help mij, het is erg belangrijk.

    >

    > Met vr gr

    >

    > Ruben Zoethout, tevens beheerder van ferrari.startpagina.nl,

    > lamborghini.startpagina.nl en porsche.startpagina.nl

  • M.J. de Vries

    Je gooit hier iets door mekaar je bedoeld niet pst maar pab (Personal adresbook)

    Als daar alle contact personen in staan, dan moet je die gewoon op je server zetten. Zet die dan op een share, zorge wel dat alle ander computers rechten op deze share hebben. Stap 2 in outlook moet je onder: Extra –> services onder adres boek de eigenschappen of als het engels is properties veranderen. Je veranderd dan in dit geval de locatie van het pab bestand namelijk jouw server

    voorbeeld: \\server1\share\adres.pab alle computers moeten nu naar dat bestand verwijzen. Suc6 ermee.