Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even een (domme) beginnersvraag. Help me ff uit de brand

  • TheGreatMie

    Ik wil thuis een netwerk bouwen, en we beschikken al over één ethernetkaart ivm ADSL. Kan ik nu via een 4 poort-ethernetHUB het volgende aansluiten:

    o PC1 met printer

    o PC2

    o PC3

    o ADSL (via ethernet naar het adsl kastje)

    Als dat kan, wat voor soort HUB moet ik kopen en wat voor bekabeling gebruikt zo'n netwerk. Waar kan ik de hub en de kabels kopen (liefst op internet).

    Alvast bedankt,

    Jaap

  • Manuel

    Voor jouw probleem bestaat er een leuke oplossing namelijk een US Robotics router waarmee je standaard met 4 gebruikers een netwerk hebt een gedeelde toegang via ADSL of Kabel en een gedeelde netwerkprinter (toch standaard parallele poort), het enige nadeel is dat deze router ook een aardig prijskaartje heeft kijk maar eens op http://www.hcw.be (ze leveren aan huis,toch in belgie) en daarna bij de produkten onder HARDWARE-NETWERKKAARTEN-HUBS-STARTKITS

    PS: Ik heb thuis zelf deze router en ben er echt tevreden over

  • Michael van Susteren

    Ik zou eigenlijk daarvoor geen hub gebruiken maar een router. Omdat een router meestal beschikt (sommige types) over een parallele printer poort en dan hoeft er nooit en p.c te veel aan te staan.

    Ik weet wel iets voor jou.

    Kijk maar eens op www.mr-at.nl

    kijk dan naar de routers (let op de prijs)

    en je kunt van je printer een netwerk printer maken door middel van een printerserver. Dat is een kastje dat je aan de printer aansluit en via een UTP kabel de hub in gaat.

    LET OP!!! Met een hub kun je geen internet delen over een netwerk. Omdat er dan veschillende IP-adessen worden gemaakt. En je kunt maar internetten via 1 IP-adres. Maar sommige providers willen voor een klein bedrag je een aantal extra ipadressen bij geven. Dan kun je wel een hub gebruiken. ANDERS alleen een router. (een router met 1 poort is al genoeg als je toevallig al een hub gekocht hebt)

    Mochten er nog meer vragen zijn kun je contact opnemen met

    michaelvansusteren@hotmail.com (mag toevoegen aan MSN)

    hopende hiermee u van dienst te zijn.

    Michael van Susteren

    TheGreatMie schreef:

    >

    > Ik wil thuis een netwerk bouwen, en we beschikken al over één

    > ethernetkaart ivm ADSL. Kan ik nu via een 4 poort-ethernetHUB

    > het volgende aansluiten:

    > o PC1 met printer

    > o PC2

    > o PC3

    > o ADSL (via ethernet naar het adsl kastje)

    >

    > Als dat kan, wat voor soort HUB moet ik kopen en wat voor

    > bekabeling gebruikt zo'n netwerk. Waar kan ik de hub en de

    > kabels kopen (liefst op internet).

    >

    > Alvast bedankt,

    > Jaap

  • R.Sjoerds

    Je kan wel via een hub internet delen.

    Ik heb dat ook met ADSL (MXStream)

    Ik heb het volgende:

    - Modem (IP: 10.0.0.138)

    - PC1 (IP: 10.0.0.150)

    - PC2 (IP: 10.0.0.151)

    De gateway van beide pc's is 10.0.0.138 (dit is dus je modem)

    Volgens het boekje van KPN (MXStream) moet je steeds ‘inbellen’ om internet te krijgen. Nu is het zo dat er een site (http://www.xs4all.nl/~verduijn/adsl.htm) bestaat om je ADSL modem te ‘TWEAKEN’ dit houd in dat je wel een Alcatel modem moet hebben.

    Als je je modem hebt getweaked volgens de handelingen op de betreffende site, sluit je de kabel van de ADSL-modem, naar je ‘uplink-poort’ van je hub, aan.

    Dit gebeurd met een ‘cross-linked’-kabel.

    Dan doe je in poort 1 een ‘straight’-kabel naar PC1 en in poort 2 een ‘straight’-kabel naar PC2. Je stelt bij je TCP/IP protocol op PC1 en PC2 het volgende in:

    PC1:

    - IP Adres: 10.0.0.150

    - Subnetmask: 255.255.255.0

    - Gateway: 10.0.0.138

    - Primaire DNS:

    - Secundaire DNS:

    PC2:

    - IP Adres: 10.0.0.151

    - Subnetmask: 255.255.255.0

    - Gateway: 10.0.0.138

    - Primaire DNS:

    - Secundaire DNS:

    Mocht je nog problemen hebben kijk dan op:

    http://www.overderooie.nl/adsl-tweak/adsltweak.htm

    of neem contact op met

    scan.laser@hccnet.nl

  • Paul

    Heej,

    Ik werk dus ook met een router, maar dan die van e-tech. Volgens mij niet zo bekend, want je hoort er bijna niks over. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik er zeeeeeer tevreden mee ben.

    Kwestie van uitpakken en aansluiten. niks instellen, alles werkte bij mij meteen en van welk soft-/hardwarepakket kun je dat tegenwoordig nog zeggen ???

    www.e-tech.nu

    MVG

    Paul