Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Intranet vs Internetportal

  • epi

    Dit lijkt mij een interessant onderwerp.

    Is het voor mij nu interesant als middelgroot bedrijf om te gaan werken met een intranet of biedt een portal mij een betere optie.

    Ik weet dat het intranet aan een portal te koppelen is maar dat is niet mijn vraag.

    Kortom waarom intranet als ik een portal kan maken? Of andersom.

    ik hoop van jullie te horen.

  • Mark

    Inderdaad een leuke stelling, ik ga hier dan ook graag op in:

    Ik denk dat ik als middelgroot bedrijf altijd zou kiezen voor een intranet oplossing (dat is als ik er meer mee zou willen dan alleen statische informatie publiceren). Dit heeft namelijk de volgende voordelen:

    - Hard- en software intern, dus beter beheersbaar.

    - Mijn kritische bedrijfsgegevens blijven binnen het bedrijf, dus ik bepaal zelf wie daar toegang toe krijgt.

    - Niet afhankelijk van derden voor hosting, etc.

    - Met een goed intranet pakket kan de afdeling of functionaris eenvoudig zelf het intranet bijhouden/publiceren.

    - Met een goed standaard intranet pakket kan ik tegen relatief lage kosten (tov maatwerk-intranet) een intranet opstarten.

  • epi

    Beste Mark,

    Bedankt alvast voor je bijdrage!

    Je geeft het volgende o.a. het volgende punt:

    - Mijn kritische bedrijfsgegevens blijven binnen het bedrijf, dus ik bepaal zelf wie daar toegang toe krijgt.

    Is dit met een portal niet mogelijk?

  • Databeest

    Leuk onderwerp,

    Volgens mij is de keuze pas te maken als je voor jezelf hebt verantwoord waar je het precies voor nodig hebt. Als je namelijk klanten wilt bereiken via het internet, kun je beter alleen een website nemen. Wil je naast je klanten ook je medewerkers via het internet toegang tot informatie geven, kun je beter een portal creeeren. En als je alleen maar informatie toegankelijk wil maken voor je medewerkers, kun je het beste een intranet creeeren.

    Als het puur gaat om informatie beschikbaar maken voor je medewerkers binnen of buiten het bedrijf, kun je ook eens gaan kijken op http:\\www.signifile.nl

    Groeten,

    Erik