Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

thuisnetwerk

  • Steffan

    Hallo,

    Ik heb hier een simpel netwerkje met 4 comp. nu werkte alles prima, echter is er nu 1 comp die niet meer zichtbaar wordt in de netwerkomgeven.

    Pingen naar en van deze comp werkt prima, netwerkverbinding werkt ook, ik kan alleen verder niets meer delen met deze comp.

    Alle comp. hebben win98 2e editie.

    Ip nummers worden automatisch toegekend, wekgroep klopt, netwerk kaart al eens opnieuw geinstalleerd, ik weet het niet meer,

    iemand een tip

  • geert

    heb je gecontroleerd op hoofdletters en kleine letters bij de werkgroep, ik heb gemerkt dat windows 98 daar behoorlijk nauwkeurig is daarin. Ik hoop dat ik je hiermee help

    Met vriendelijke groet

    Geert

  • Steffan

    ook dat klopt ik sta dus echt voor een raadsel

  • Watson

    IP adressen kan je zelf aangeven in Netwerk.

    bijv: 1e computer is de Server.

    2e computer en die daarop zijnde zijn dus de clienten.

    2e heeft IP adres 192.168.0.2

    3e heeft IP adres 192.168.0.3 enz.

    Ga naar Explorer en zie of er een handje onder de C schijf staat.zo niet dan is deze niet gedeeld

    Wil je meer informatie, stuur gerust een e-mail voor verder uitleg.

    Kijk ook eens op http://rain.prohosting.com/biljoenSteffan schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik heb hier een simpel netwerkje met 4 comp. nu werkte alles

    > prima, echter is er nu 1 comp die niet meer zichtbaar wordt

    > in de netwerkomgeven.

    > Pingen naar en van deze comp werkt prima, netwerkverbinding

    > werkt ook, ik kan alleen verder niets meer delen met deze comp.

    >

    > Alle comp. hebben win98 2e editie.

    > Ip nummers worden automatisch toegekend, wekgroep klopt,

    > netwerk kaart al eens opnieuw geinstalleerd, ik weet het niet

    > meer,

    > iemand een tip

  • Robert Jan

    Steffan,

    Ik heb hetzelfde ook eens meegemaakt, het geval bij ons was dat er een spatie achter de workgroup naam stond. Kijk daar eens naar. Suuk6

    Robert Jan

  • Steffan

    Nee ook staat er geen spatie

  • Marinus Helmus

    Aleens gekeken naar de protocollen ???

    Staat NetBEUI bijvoorbeeld als standaard ingesteld op elke machine ???

    In een klein thuisnetwerkje (dus zonder router) vinden de pc's mekaar sneller als je NetBEUI installeert, want het is een sneller protocol dan TCP/IP.

    Het nadeel van NetBEUI is dat het niet “routable” is, d.w.z. hij kan zijn pakketten niet over de router heen krijgen.

    TCP/IP uiteraard wel, maar intern is het een vrij traag protocol, maar je zal het wel gebruiken om er ook mee te kunnen internetten.

  • Hans

    Probeer bij de probleem machine eens om de link speed/duplex mode op 10 full/mode te zetten. Er zijn diverse redenen waarom een w98 machine soms niet op de standaard automode wil functioneren.

  • langod

    Heb hetzelfde probleem ook eens gehad, oplossing was bij mij echter zo ontzettend simpel dat ik er niet aan gedacht had. Gewoon onder Windows inloggen. Dus na het opstarten gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

    Klinkt dom, maar werkte wel!

  • Marco

    is de bekabelen wel goed ?

    is het ip adres wel automatisch anders voor die vier kun je gewoon vier nummers gebruiken

    10.0.0.1 2 3 4 of zo

    en subnet als 255.0.0.0

    heb je gekeken of het werkgroep goed geschreven hoofdletter kleineletters?

    en geen spatie?

    tcp/ip verwijderen opnieuw starten en instaleren en weer opnieuwstarten.

    ik heb dit probleem gehad namlijk.

    het poortje van het netwerkkaart die ik had was een beejte hol als je fiesiek de kabel drukt naar boven of naar beneden dan maakt hij wel kontakt dat kan ook.

    is alles gedeelt dan bestanden en printer?

    probeer andere kabel op die ene pc andere netwerkkaart eens als je wilt en als die pc wel ziet dan weet je waar het aan ligt

    Groet