Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

intranet en plugins

  • Jacob

    hi folks,

    ben hier op me werk bezig met intranet-servertje welke niet aangesloten is op internet. Nu wil ik bijvoorbeeld flash kunnen draaien op de browsers van de gebruikers, maar die moeten dan een plugin kunnen downloaden en installeren.

    Maar de gebruiker heeft geen internet, dus ik zou graag de mogelijkheid willen inbouwen dat de plugins op de intranet-server komen en van daaruit te installaren zijn. Heeft iemand ervaring met het automatisch installeren van plugins vanuit een intranet server welke niet aangesloten is op het internet ?? en kan die persoon mij uitleggen hoe dit te doen is ??

    mvg

    Jacob

  • esther

    Hallo Jacob,

    Is het niet mogelijk om de flash plugin eerst te downloaden en vervolgens in dezelfde map als de Intranet documenten te zetten?

    Ik weet niet zeker of dit werkt, maar wellicht is het de moeite waard om te proberen?

    Succes,

    Esther

  • Manfred

    Ja dit is inderdaad mogelijk, maar het hoeft niet de zelfde map te zijn.

    Je moet wel je html en cgi scripts aanpassen om de verwijzing niet naar het www maar naar een lokaal bestand via unc paden, b.v. \\server1\temp\flash.

  • Thomas Schipper

    Wat ook een optie is om je explorers uptedaten naar een hogere versie dit kan je automatisch laten doen. Vanaf IE5.5 is het namelijk mogelijk om de flash plugin automatisch mee te instaleren.