Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beveiligde onderdelen in een intranet

  • Ineke

    Ons bedrijf wil zo spoedig mogelijk bepaalde onderdelen van het intranet beschikbaar maken voor geautoriseerde gebruikers. De algemene informatie moet voor alle medewerkers zonder wachtwoord e.d. toegankelijk blijven. Wie heeft suggesties voor of ervaring met al op de markt beschikbare standaard software-pakketten voor deze functionaliteit?

  • Jacob

    ik heb maar een tip voor jullie berdijf Ineke,

    denk dat je gewoon een goed boek zal moeten kopen over hoe en wat van beveiligen van een intranet-server ..

    De mogelijkheden zijn namelijk eindeloos en kunnen niet in een klein forumpje worden uitgelegd..

    Zelfs ik leer nog elke dag bij…

    groetjes..

    Jacob.

  • Manfred

    Het beste is een software pakket als WindowsNT of Windows2000 server aante schaffen.

    Maar bij jullie is de oplossing zeer simpel met huidige software (ervan uitgaand Win95, 98, 98Se of Me) bestanden waar je security op wilt geef je een wachtwoord op een share en bij de algemene bestanden of directories geef je geen wachtwoord op de share (delen). Op deze mannier heb je een simpele oplossing maar niet de beste, omdat deze voor de meeste hack software op een simpele mannier te kraken zijn .

    Als je een netwerk kaart in een pc zet worden er automatisch een aantal onderdelen toegevoegd. Ook het delen van printers en bestanden (maar controleer dit toch maar even).

    Als deze is geinstalleerd dan kun met de rechter muis knop op een directorie klikken en de optie delen selecteren.

    Een nieuw scherm verschijnt en kun je een aantal opties wijzigen, standaard heeft iedereen toegang tot de nieuwe share ( gedeelde map ). Wil je dit anders dan zul je rechten toe moeten gaan wijzen.

  • Arnoud

    Als er al reeds een intranet draait op een officieele webserver dan moet je maar kijken naar het volgende programmatje:

    http://tucows.nl.uu.net/preview/194576.html

    kan je per pagina gebruikers en wachtwoorden opgeven… erg handig en met een basis webpagina kennis in elkaar te sleutelen.

    Succes!

  • Marinus Helmus

    Onderdelen van het intranet, doet mij denken dat je bij bepaalde sites kan die op een intranet (server) staan, ik denk dus aan een HTTP Server.

    Tja, dan is het de taak om gewoon Windows 2000 Server of NT Server 4 te installeren met Internet Information Server.

    IIS maakt een standaard gebruiker en een groep aan.

    De groep geef je vervolgens die rechten dat ze zonder iets in te typen bij dat intranet gedeelte mogen komen, en de gebruikers die dat mogen die maak je lid van die groep.

  • edwin van den Vijver

    kijk eens op de volgende link http://www.aniteweb.nl/intranite, wellicht vindt je hier wat je zoekt.