Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Documenten plaatsen op intranet

  • Hans de Vries

    Ik heb advies nodig :

    Ik ben bezig met een intranet. Nu is ook de taak voor mij om alle kwaliteitsdocumenten en procedures mooi in een browser te laten weergeven. De huidige situatie is een directory op het netwerk met allemaal documenten. Er is een hoofdocument met de namen van de procedures en de bestandsnamen. Hoe zou dit aan kunnen pakken? Alle documenten op het netwerk omzetten naar PDF is een heel karwij. Het zou ook mogelijk moeten worden om bijvoorbeeld procedures op te zoeken. Het gehele kwaliteitssysteem moet dus toegankelijk worden. Heeft iemand dit weleens eerder gezien? Iemand die een goeie tip kan geven? Tnx alvast!

  • Jan Jacobs

    misschien is php een optie?

    www.php.net

    www.phpfreakz.com (nederlands)

    http://php.startpagina.nl (boordevol info)

    ik meen dat je met php alle *.extensie bestanden weer kan geven

    (bijv alle jpg's in een directorie)

    >Hans de Vries schreef:

    >

    > Ik heb advies nodig :

    >

    > Ik ben bezig met een intranet. Nu is ook de taak voor mij om

    > alle kwaliteitsdocumenten en procedures mooi in een browser

    > te laten weergeven. De huidige situatie is een directory op

    > het netwerk met allemaal documenten. Er is een hoofdocument

    > met de namen van de procedures en de bestandsnamen. Hoe zou

    > dit aan kunnen pakken? Alle documenten op het netwerk

    > omzetten naar PDF is een heel karwij. Het zou ook mogelijk

    > moeten worden om bijvoorbeeld procedures op te zoeken. Het

    > gehele kwaliteitssysteem moet dus toegankelijk worden. Heeft

    > iemand dit weleens eerder gezien? Iemand die een goeie tip

    > kan geven? Tnx alvast!

  • Tobi Fondse

    Zelf ben ik toevallig bezig met twee programma's die misschien een oplossing kunnen zijn.

    Het eerste is Mavim, een pakket om handboeken te schrijven en onderhouden. Vervolgens kun je ze makkelijk op een intranet plaatsen d.m.v. een export functie. Je hebt dan meteen zoekmogelijkheden.

    (http://www.mavim.com/)

    Voor een andere toepassing ben ik aan het kijken naar OutsideInServer. Dit vertaalt allerlei documenten - onder andere MS Word - ‘on the fly’ naar html.

    (http://www.outsideinserver.com/)

  • Erwin

    Met JAWS PDF creator gaat het genereren van PDF bestanden heel eenvoudig hoor. Het is gewoon een extra printer die in windows word toegevoegd. Ik maak er ook gebruik van en het werkt heel goed.

  • Kirsten van Blijswijk

    Kijk eens op www.infoland.nl.

    We hebben een Document KwalitietsSysteem (DKS) ontwikkeld.

    Met deze applicatie kan je documenten volgens een vaste procedure laten beoordelen en publiceren. DKS werkt met een standaard editor, bijvoorbeeld Word '97. Bestanden hoeven niet omgezet te worden naar pdf-formaat.

    Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Kirsten van Blijswijk